שאלות ותשובות

 

 

הסכם עבודה קיבוצי הינו חוזה עבודה שנחתם בין התאגדות העובדים לבין המעסיק ותקף לגבי כלל העובדים [מלבד חריגים].

ההסכם יכול לעסוק בענייני קבלתו לעבודה של עובד או סיום עבודתו, תנאי עבודה, יחסי עבודה, זכויות וחובות של הארגונים בעלי ההסכם וכל נושא שהצדדים יסכימו עליו.

ההסתדרות מטפלת בענייניו המקצועיים והכלכליים של ציבור העובדים: התאגדות עובדים וייצוגם אל מול המעסיק, חתימה על הסכמים קיבוציים למען שיפור תנאים והבטחת ביטחון תעסוקתי, קידום זכויות הפנסיה ודאגה לעתידם של העובדים, הנשים והגמלאים ועוד.

ההסתדרות מקדמת את פעילותה בכל רחבי הארץ באמצעות איגודים מקצועיים, הסתדרויות ארציות בענפי עבודה שונים והסתדרויות במרחבים הפזורים בכל רחבי המדינה. לנוכח כניסתם של סקטורים חדשים לעולם העבודה המאורגנת, תנופת ההתאגדות מקבלת ביטוי גם בהקמה של איגודים חדשים בהסתדרות כגון איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק.

עד עובדים פועל מתוך אמונה שהצלחת מקום העבודה תלויה ברווחת עובדיה. שיעור דמי החבר בהסתדרות הינו 0.90% מהשכר [פחות מאחוז]. תשלום דמי החבר מעוגן בחקיקה ובהסכמים קיבוציים.

לאחר חתימתו של הסכם קיבוצי, ההסתדרות תלווה אתכם ואת ועד העובדים באכיפת ההסכם הקיבוצי ובתום תוקפו תלווה אתכם במשא ומתן לשיפור התנאים מעבר להסכם הראשון שנשיג. כל חבר הסתדרות זכאי ליווי מקצועי ולסיוע משפטי ע"י עורך דין בתחום דני עבודה. כמו כן, דמי החבר הם הוצאה מוכרת ממס ועל דמי החבר יש החזר מס לעובד במשכורת.

עובד הנהנה מהסכם קיבוצי אך אינו חבר הסתדרות מחויב לשלם דמי טיפול בסך 0.75% מהשכר. על מנת לסייע ולעודד התאגדויות עובדים ראשוניות,

ההסכם מורכב משני חלקים:

 

החלק הארגוני: כולל את הפרקים הקשורים לאיוש, ניוד, פיטורין, קביעות ועל מי חל ההסכם.

 

החלק הכלכלי: כולל את הפרקים הקשורים להטבות כלכליות כמו עדכון שכר, ביגוד, רווחה, גני ילדים, קרן השתלמות ועוד.

 

ניתן לראות את ההסכם הקיבוצי המלא בחוצץ- הסכם קיבוצי.

  • התייעצויות בנושאי עבודה ושכר
  • נופשים, מתנות והטבות
  • תהליכי סיום העסקה [ עפ"י הוותק בהסכם]
  • Partner4u

ניתן ליצור איתנו קשר בכמה דרכים:

מייל-   VaadOvdimPartner@partner.co.il

טלפון- 054-7814496/ 054-7812614

פייסבוק-   https://www.facebook.com/partner.hitagdut/   

אינסטגרם-   https://www.instagram.com/pvaad/

מתחם הוועד- קומה 2 מהמעליות של הדלי שירות לקוחות.

[מומלץ להגיע בתיאום מראש]